The Power of Your Love - een lied dat raakt!

Gepubliceerd op 7 januari 2023 om 22:51

Ken je dat?

Ken je dat? Het verlangen naar tastbare liefde? Liefde die niet alleen blijft steken in woorden, maar zich laat zien door daden? Liefde die verder reikt dan oppervlakkig gepraat. Liefde die binnenkomt in je hart en niet loslaat?

Ken je dat? De liefde die als een frisse vernieuwende wind door je heen gaat en je verandert van binnenuit? Een liefde die zo krachtig is dat je niet langer op je eigen benen kunt blijven staan? Ze neemt je mee naar verre oorden. Ze bevrijdt en geeft je de ultieme vrijheid.

Ken je dat? De liefde die vasthoudt, geborgenheid biedt en onverdeelde aandacht geeft? Liefde die trekt met koorden en zich ontvouwt in al haar tederheid? Zij onthult kwetsbaarheid en brengt verbondenheid. Zij werkt door mensen heen. Brengt nieuwe ervaringen, dwars door de pijn van het verleden heen.

Ken je dat? De liefde die zich toewijdt en zich vol vertrouwen uitstrekt. Zij gelooft, hoopt en ziet vol verwachting uit. Zij heeft waarheid lief en zoekt oprecht naar geheimenissen. Op gepaste wijze handelt zij. Ze kent geen kwaad of enige vorm van ongerechtigheid.

Ken je dat? De liefde die niet meer of minder wordt. Zij brengt dichtbij wat zo ver weg lijkt en zorgt voor veiligheid. Zonder enige vorm van jaloezie of egoïsme en met een blik van vriendelijkheid.


Hemelse liefde

Soms heb je muziek die raakt en soms heb je muziek die dieper raakt. Op de één of andere manier roept het lied 'The Power of Your Love' - en met name de bovenstaande bewerking van Geoff Bullock - altijd een melancholisch gevoel op. Is het de hobo die met haar solo de melodie ademt? Zijn het de violen en cello's die de weg banen naar een hemelse climax? Het koperwerk dat als een bazuingeschal Gods liefde de wereld inblaast? De stille woorden van de tekst die doorklinken in het geheel?

Ik vermoed dat het een combinatie van dit alles is. Het zijn wellicht de herinneringen bij dit lied die mij net iets hoger doen zweven dan een gemiddeld mens. Herinneringen die de scheiding weergeven tussen mij en het licht, de vrede, de hoop, het vertrouwen en de liefde. Gods liefde. Wat heb ik verlangd naar een onvoorwaardelijke liefde die me zou raken zoals dit lied mij raakt. Een liefde puur en oprecht. 



Liefde zoeken en vinden

1 juni 2003 ben ik aangeraakt door Gods onvoorwaardelijke liefde. Duisternis heeft plaatsgemaakt voor licht, haat voor liefde en vanaf die dag ben ik een nieuwe weg gaan bewandelen. Niet meer alleen, maar samen met God. De beste keus ever!

Ik heb 'ja' gezegd tegen genade. Misschien een moeilijk woord, maar het betekent niets meer dan een geschenk. Het is een cadeau van God Zelf. Het is gratis. Je hoeft er niets voor te doen. Het is de basis voor de verbondenheid tussen God en mensen. God wil namelijk een relatie met ons aangaan. Hij wil Zijn liefde aan ons kwijt.

In het Nieuwe Testament wordt gesproken over de ’genade van Christus’. Jezus heeft Zijn leven gegeven en Zichzelf geofferd voor jou en mij. Hij is de lijdensweg gegaan, gestorven aan het kruis en na drie dagen weer opgestaan. Hij heeft de dood, elke ziekte, elke vorm van lijden overwonnen.


Mercy en Grace

Jezus schenkt onvoorwaardelijke genade. Je mag dit ontvangen.

In het Engels hebben ze twee woorden voor genade: Mercy en Grace. Genade ontvangen, betekent twee dingen:

  1. Je krijgt iets niet wat je eigenlijk wel verdiend ('Mercy'); bijvoorbeeld straf voor de fouten die je maakt.
  2. Je krijgt iets wel wat je niet hebt verdiend ('Grace'); vergeving, bescherming, bevrijding en je mag bij God horen.

 


Mijn zoektocht gaat verder

Mijn zoektocht naar deze hemelse liefde is echter wel blijven bestaan. Steeds meer mag ik namelijk ontdekken wat het woord liefde echt inhoud. Samen met andere gelovigen mag ik de volle lengte, breedte, hoogte en diepte van Zijn liefde ontdekken.

 

Zoals in de Bijbel staat (Efeziërs 3:14-21 NBV21):

'Daarom buig ik mijn knieën voor de Vader, die de vader is van elke gemeenschap in de hemelsferen en op aarde. 

Moge Hij vanuit zijn rijke luister u innerlijke kracht en sterkte schenken door zijn Geest, zodat door uw geloof Christus kan gaan wonen in uw hart, en u geworteld en gegrondvest blijft in de liefde. Dan zult u met alle heiligen in staat zijn de lengte en de breedte, de hoogte en de diepte te begrijpen, ja de liefde van Christus te kennen die alle kennis te boven gaat, opdat u geheel vervuld zult raken van de volheid van God. Aan Hem die door de kracht die in ons werkt bij machte is oneindig veel meer te doen dan wij vragen of denken, aan Hem komt de eer toe, in de kerk en in Christus Jezus, van geslacht op geslacht, tot in alle eeuwigheid. Amen.'

 

Dit betekent dat ik soms andere mensen mag vertrouwen en door hen heen liefde mag ontvangen. Dit is een proces en gaat stap voor stap. Verbondenheid met anderen gaat namelijk samen met kwetsbaarheid. Een kwetsbaar mens worden leer je niet in één dag. Het duurt een tijdje en je hebt best wel geduld met jezelf nodig. Wie weet schrijf ik hier nog eens over.


The Power of His Love

Ken je dat? Gods Genade. De kern van wat ware liefde is. Een liefde waar je niets voor hoeft te doen. Welke niet meer of minder wordt. Een liefde die je mag ontvangen, beantwoorden en weer doorgeven. 

 

Liefs Janine

 

~ LOVE AT FIRST SIGHT ~



Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb